Aktualny PageRank strony mojedzieckodobrzeczyta.pl dostarcza: Google-Pagerank.pl - Pozycjonowanie + SEO

maj
13

Prosty tekst i ćwiczenia w czytaniu dla 8-latka

Współcześni rodzice tak mało mają czasu, aby zrobić wszystkie ważne rzeczy. Dlatego przygotowałam dla nich pomoc do zastosowania od ręki.

Wiem, jak czasochłonne jest przygotowanie ćwiczeń dla dziecka, które ma trudności w nauce czytania i pisania. Poza tym trzeba wiedzieć, jak skomponować jednostkę zajęć, aby ćwiczenia były ciekawe i skuteczne. Czytaj dalej

kwi
13

Odpowiedzi na pytania z ankiety dla rodziców – ciąg dalszy # 4

Mój syn często pisze odwrotnie litery np. s oraz pisząc jakiś wyraz nie pisze wszystkich liter np. w wyrazie „serce” nie napisał „r”, a jak mu podpowiedziałam to nie wiedział, co jest po „r”. Kiedy głoskował wyraz „kilka”, to nie wiedział ,co przeczytał.

Z tego, co piszesz mogę wnioskować, że syn ma problem z analizą i syntezą głoskową. Dla dziecka uczącego się czytać łatwiejszy jest podział wyrazów na sylaby. Niech syn spróbuje przed zapisem podzielić wyraz na sylaby i zapisać go dyktując go sobie sylabami. Czytaj dalej

kwi
03

Odpowiedzi na pytania ze strony „Zapytaj”

1. Czy mogę jako osoba dorosła jeszcze ukształtować charakter pisma. Piszę brzydko i się wstydzę swojego ręcznego pisma.

Niestety, charakter pisma trudno poddaje się terapii. Trzeba zacząć terapię bardzo wcześnie. Ważne jest, aby wyrobić nawyk płynnego pisania (tzn. jednym ruchem ręki w miarę możliwości). Czytaj dalej

mar
29

Odpowiedzi na pytania z ankiety dla rodziców– ciąg dalszy # 3

Ciągle mi nie daje spokoju ta niegramatyczność mowy mojego dziecka. Częste przekręcanie słów. (…)Książek nie lubi, tylko przeglądać. A jej zasób słów jest niewielki. Córka ma słabą pamięć słuchową i językową. Ruchowo jest świetnie rozwinięta, wzrokowo też. Boję się o jej start w szkole. (…).

Na początek proponuję  zbadać dziewczynce słuch. Jeśli ze słuchem  jest wszystko w porządku i dziecko nie ma wady wymowy, można prowadzić  z nią ćwiczenia słuchu fonemowego. Takie ćwiczenia powinno przejść każde dziecko przed rozpoczęciem nauki czytania i pisania. Czytaj dalej

mar
24

Odpowiedzi na pytania z ankiety dla rodziców– ciąg dalszy # 2

Jeżeli moje dziecko ma problemy z pisaniem i czytanie, to może być dyslektykiem?

Najbardziej popularna definicja dysleksji brzmi: dysleksja to specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu. Specyficzność tych trudności polega na tym, że przy minimum przeciętnej inteligencji i sprawności w funkcjonowaniu zmysłów: wzroku, słuchu i sprawności manualnej, Czytaj dalej

mar
19

Odpowiedzi na pytania z ankiety dla rodziców– ciąg dalszy # 1

Czy zajęcia terapeutyczne np. w poradniach PP są skuteczne? Czy w ogóle można „wyleczyć” dziecko?

Trudno jest mi odpowiedzieć precyzyjnie na to pytanie, gdyż w poradniach  pracują różni ludzie i to ich wiedza, umiejętności i podejście do terapii warunkują jej skuteczność. Aby terapia była skuteczna, powinna być prowadzona chociaż dwa razy w tygodniu w poradni i w pozostałe dni tygodnia w domu. Czytaj dalej

mar
11

Ocena ortografii w klasach od czwartej do szóstej

Od klasy czwartej dzieci sukcesywnie poznają wszystkie zasady ortografii. Na poziomie klasy czwartej powinny już znać i stosować zasady pisowni: Czytaj dalej

mar
06

Ocena ortografii w klasie trzeciej

Już pod koniec klasy drugiej dziecko wie, że nie zawsze piszemy tak, jak słyszymy. W klasie trzeciej poznaje kolejne reguły ortograficzne. Są to następujące reguły:

1. pisownia wyrazów z „ó” i „rz” wymiennym

2. pisownia wyrazów z „h”, „ó” i „rz” niewymiennym (dotyczy wyrazów występujących w tekstach przerabianych na lekcjach) Czytaj dalej

lut
26

Odpowiedź na pytanie wolontariuszki

Jestem wolontariuszką i spotykam się co tydzień z Jasiem. Ma on 9 lat i chodzi do 2 klasy. Przez problemy z czytaniem niestety nie przeszedł do 3 klasy. Podczas czytania Jaś literuje każdy wyraz i wypowiada przy tym litery, które wcale w tym wyrazie się nie znajdują. Nie potrafi dobrze wypowiedzieć słów typu: błękitny, piękny. Myli także litery b-p , k-g, d-t. Czytaj dalej

lut
21

Ortografia w klasie drugiej

Po opanowaniu przez ucznia pisowni wyrazów zgodnie z zasadą „pisz, jak słyszysz”, czyli bez stosowania reguł ortograficznych, zaczynamy wprowadzać reguły ortograficzne.

Bardzo ważne jest, aby nie wprowadzać reguł, zanim dziecko nie opanuje bezbłędnie pisowni zgodnej z wymową. Dlaczego? Czytaj dalej

Starsze wpisy

» Brako postów

Aktualny PageRank strony mojedzieckodobrzeczyta.pl dostarcza: Google-Pagerank.pl - Pozycjonowanie + SEO