Aktualny PageRank strony mojedzieckodobrzeczyta.pl dostarcza: Google-Pagerank.pl - Pozycjonowanie + SEO

«

»

sty
30

W jaki sposób możesz pomóc dziecku w domu – cz.2

Wracam do tematu ćwiczeń, jakie można wykonywać z dzieckiem w domu. Powtórzę jeszcze raz, że najważniejsza jest systematyczność  i organizacja, w tym co się robi.

Ostatnio skończyłam na tym, że dziecko ma już zrobiony plan lekcji na dany dzień. Powinno być w nim zaplanowane co najmniej pół godziny na dodatkowe ćwiczenia ukierunkowane na czytanie i pisanie. Takie  ćwiczenia nie polegają tylko na czytaniu i pisaniu, ale także przygotowują do tych umiejętności. Jednostka zajęć z dzieckiem powinna zawierać  ćwiczenia funkcji percepcyjno-motorycznych, ćwiczenia relaksacyjne, ćwiczenia w czytaniu i pisaniu.

Oto kilka przykładów ćwiczeń funkcji percepcyjno-motorycznych, które można robić z dzieckiem w domu:

1. funkcje wzrokowe:   rysowanie, kalkowanie obrazków, wyszukiwanie różnic i podobieństw między obrazkami,  dobieranie par jednakowych obrazków, takich samych  liter lub  wyrazów, składanie obrazka w całość z części, segregowanie obrazków wg określonych cech, np. rośliny, zwierzęta, żywność, itp., lepienie figur wg wzoru, łączenie punktów linią wg jakiegoś wzoru, układanie figur z patyczków, wykreślanie z kartki figur, liter lub wyrazów prezentowanych dziecku przez krótką chwilę , puzzle, klocki lego, wykreślanie  podanych sylab lub wyrazów z tekstu, rebusy,

2. funkcje słuchowe: naśladowanie dźwięków wydawanych przez zwierzęta, przedmioty, zjawiska atmosferyczne, rozpoznawanie dźwięków prezentowanych przez rodzica, np. dźwięk dzwonka, gniecionego papieru, itp., podział wyrazów na sylaby, na głoski, zdania na wyrazy, liczenie wyrazów w zdaniu, powtarzanie wyrazów, zdań, krótkich opowiadań, układanie zdań z podanych wyrazów, uczenie się na pamięć wierszyków, rymowanek, nazw pór roku, miesięcy, łączenie w pary wyrazów rymujących się, wspólne tworzenie bajki lub opowiadania, np. jedno zdanie mówi rodzic, drugie dziecko itd., rozpoznawanie obrazków rozpoczynających się daną literą lub sylabą,  domino słuchowe: głoskowe, np. mak-kora-abażur-rower-raz-zlew-waga….. lub sylabowe, np. ka-wa→wa-ga→ga-ze-ta→ta-le-rze→rze-ka ….., zagadki.

3. usprawnianie ręki w kierunku pisania:  rysowanie szlaczków, zwłaszcza takich, które można rysować płynnym ruchem ręki, pogrubianie konturów, przewlekanie koralików, guzików, zwijanie kłębka wełny, ugniatanie, rzuty do celu, bierki, rzucanie i chwytanie piłki, woreczków z grochem, papieroplastyka, lepienie z plasteliny, rysowanie kół w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara, rysunki do obrysowywania jednym ruchem ręki, np. Hany Tymichowej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany.

Możesz użyć tych znaczników i atrybutów HTMLa: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Aktualny PageRank strony mojedzieckodobrzeczyta.pl dostarcza: Google-Pagerank.pl - Pozycjonowanie + SEO