A propos nawyków. Odwołuję się w tym momencie do poprzedniego wpisu. Chodzi mi o nawyk prawidłowego trzymania długopisu, ołówka, kredki. Ale także o jakość pisma zależną od rodzaju materiału, którym się pisze.
Wypróbowałam w pracy z dziećmi, które mają problemy z pismem, różne materiały pisarskie i wreszcie – metodą prób i błędów – doszliśmy do najlepszych rozwiązań ( jak na razie ).
Jeśli chodzi o długopis, najwygodniejszy jest taki w trójkątnej oprawce z cienkim wkładem, niezbyt miękkim, ale też nie twardo piszący. Jak na razie za najlepszy długopis uważam Patio Xy 0,7 mm. Pismo, jakie „wychodzi spod tego długopisu” jest naprawdę o wiele ładniejsze.
Kredki i ołówek na początku nauki pisania, jak również wtedy, gdy dziecko ma problem z techniką pisania, powinny być również trójkątne i grubsze niż tradycyjne.
Grubsze oprawki zapobiegają nieprawidłowemu uchwytowi, a miękkie rysiki - zbyt silnemu naciskowi na kartkę.
Takie drobiazgi, a jakie to ważne :) !