Aktualny PageRank strony mojedzieckodobrzeczyta.pl dostarcza: Google-Pagerank.pl - Pozycjonowanie + SEO

«

»

mar
16

Ćwiczenia nie mogą być nudne

Niezwykle ważne jest, aby pracując z dzieckiem z ryzyka dysleksji lub ze stwierdzoną  dysleksją, stosować różnorodne formy pracy. Zapobiega to znużeniu   ( a czytanie i pisanie jest dla tych dzieci  trudne ), sprzyja motywacji oraz rozwija wiele funkcji niezbędnych do nauki czytania i pisania.

Wbrew pozorom, nauka czytania i pisania nie polega wyłącznie na czytaniu i pisaniu. Równie ważne jest rozwijanie i integrowanie  funkcji percepcyjno-motorycznych. Ich rozwój następuje dzięki wielokrotnie i systematycznie powtarzanym ćwiczeniom, które powinny być krótkie i maksymalnie urozmaicone.

Ćwiczenia rozwijające funkcje wzrokowe należy łączyć z ćwiczeniami słuchowymi i ruchowymi,  czytanie z pisaniem. Ważny jest też  relaks.

Polecam ćwiczenia z kinezjologii edukacyjnej  Paula Dennisona. Niektóre z tych ćwiczeń dziecko może wykonywać samo za każdym razem, gdy rozpoczyna odrabianie lekcji. Dzięki nim będzie sprawniej myślało i lepiej skupiało się na zadaniach. Opis takich ćwiczeń znajduje się w książce Carla Hannaford: „Zmyślne ruchy które doskonalą umysł. Podstawy kinezjologii edukacyjnej”.

Godnym polecenia ćwiczeniem (i prostym w zastosowaniu),  jest pisanie z pamięci. Jednocześnie ćwiczy ono czytanie  i pisanie. Można je urozmaicić dając dziecku zamiast gotowych zdań – rozsypankę wyrazową albo rozsypankę zdaniową, jeśli tekst jest logiczną wypowiedzią. Wtedy dodatkowo mamy ćwiczenie na czytanie ze zrozumieniem.

Następnym razem dokładniej opiszę sposób „ pisania z pamięci”.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany.

Możesz użyć tych znaczników i atrybutów HTMLa: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Aktualny PageRank strony mojedzieckodobrzeczyta.pl dostarcza: Google-Pagerank.pl - Pozycjonowanie + SEO