Aktualny PageRank strony mojedzieckodobrzeczyta.pl dostarcza: Google-Pagerank.pl - Pozycjonowanie + SEO

«

»

maj
30

Czytanie należy łączyć z pisaniem

Czytanie i pisanie powinny iść w parze, a nawet „deptać sobie po piętach”. Najpierw dziecko czyta, a potem  to, co przeczytało, powinno zapisać.

W zależności od jego aktualnych możliwości, może przepisywać, pisać z pamięci lub ze słuchu. Mówiąc o aktualnych możliwościach mam na myśli poprawny zapis  wyrazów. Jeśli robi błędy pisząc z pamięci , czy ze słuchu,  najpierw powinno przepisywać. Jeśli nie będzie popełniało błędów w przepisywaniu, możesz prowadzić z nim pisanie z pamięci, a dopiero na końcu pisanie ze słuchu, które jest najtrudniejsze. 

Jeśli uczyłeś się czytania i pisania z Elementarza Falskiego to wiesz, że wtedy dużo się pisało, rysowało szlaczki. Nie było ćwiczeń – tak jak obecnie – w które wpisuje się jedno słowo lub jedno zdanie. Kiedyś wszystko zapisywało się w zeszycie.

Obecnie stosowana metoda nauki czytania i pisania, czyli metoda całościowa jest dobra dla dzieci z odpowiednio dojrzałymi funkcjami percepcyjno-motorycznymi         ( patrz Wpis z dnia 5.02.2010 ). Niestety w każdej klasie jest kilkoro dzieci, które nie nadążają za klasą z czytaniem i pisaniem, choć są równie (a może nawet bardziej) inteligentne niż ich koledzy i koleżanki. One potrzebują innej metody pracy, czyli metody sylabowej. Taką metodą  był opracowany Elementarz Falskiego.

Więcej o tej metodzie następnym razem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany.

Możesz użyć tych znaczników i atrybutów HTMLa: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Aktualny PageRank strony mojedzieckodobrzeczyta.pl dostarcza: Google-Pagerank.pl - Pozycjonowanie + SEO