Aktualny PageRank strony mojedzieckodobrzeczyta.pl dostarcza: Google-Pagerank.pl - Pozycjonowanie + SEO

«

»

paź
06

Czym lubi odżywiać się nasz mózg ?

Każda komórka naszego organizmu potrzebuje pożywienia. A czego  potrzebuje do życia nasz mózg?

Energię czerpie z glukozy zawartej z warzyw i owoców.

Przekazywanie informacji między komórkami odbywa się przy pomocy prądu elektrycznego, a najlepszym przewodnikiem prądu jest woda.

Z kolei do wytworzenia tzw. neuroprzekaźników, czyli substancji chemicznych, które również przekazują informacje między komórkami nerwowymi potrzebne jest białko.

Korzystnie na pamięć wpływa lecytyna, której bogatym źródłem jest: soja, orzeszki ziemne i kiełki pszenicy.

Ważne są również żelazo, sód i potas.

W fazie rozwoju mózgu, kiedy drogi nerwowe stopniowo pokrywa osłonka mielinowa niezbędne są kwasy Omega 3 zawarte w oleju rybim i roślinnym. Zwłaszcza ten składnik pożywienia jest zalecany do uzupełnienia w postaci  substytutu diety dla dzieci z dysleksją i ADHD.

Tlen to również niezbędny składnik diety mózgu. Zwiększamy jego zawartość w organizmie poprzez  ruch, ćwiczenia fizyczne, sport.

Poranny pośpiech podczas szykowania się do pracy, a dzieci do szkoły, powoduje, że nie przywiązujemy wagi do śniadania. Żołądek przyzwyczaja się do porannej „głodówki”, ale mózg w czasie intensywnej pracy podczas pierwszych godzin nauki w szkole nie ma „materiału” do pracy, przez co jest mniej wydajny.

Podsumowując – do efektywnej pracy mózg potrzebuje:

1. tlenu,

2. kwasów Omega 3,

3. wody,

4. białkowego śniadania,

5. lecytyny,

6. warzyw i owoców,

7. żelaza, potasu i sodu,

8. ruchu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany.

Możesz użyć tych znaczników i atrybutów HTMLa: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Aktualny PageRank strony mojedzieckodobrzeczyta.pl dostarcza: Google-Pagerank.pl - Pozycjonowanie + SEO