Aktualny PageRank strony mojedzieckodobrzeczyta.pl dostarcza: Google-Pagerank.pl - Pozycjonowanie + SEO

«

»

lut
22

Dlaczego umiemy czytać i pisać?

Temat, jaki chcę dziś poruszyć nie jest może zbyt ciekawy, bo teoretyczny, ale konieczny do praktycznego zrozumienia problemów w czytaniu i pisaniu.

W czytaniu i pisaniu uczestniczy wiele funkcji  zlokalizowanych głównie w mózgu. Potrzebne jest również sprawne ciało, dobry wzrok i słuch,  oraz  chęć do podjęcia  wysiłku nauczenia się czytania i pisania. Wszystkie funkcje odpowiedzialne za czytanie wypisane są na schemacie powyżej.

Jak już pisałam w jednym w poprzednich wpisów, ćwiczenia fizyczne wpływają korzystnie na pracę mózgu, w tym również  na myślenie.

W przypadku osób z dysleksją problem dotyczy głównie funkcji percepcyjnych i ruchowych. To one są właśnie uszkodzone lub ich rozwój jest opóźniony. Na rysunku zaznaczyłam je na czerwono.  

U dzieci z dysleksją problemy mogą dotyczyć  również:

-  pamięci,  głównie krótkotrwałej, czyli bieżącej

-  uwagi (często z dysleksją współwystępują zaburzenia w koncentracji)

- mowy (szacuje się, że 85% dzieci z zaburzeniami mowy cierpi  na dysleksję).

Myślenie u osób z dysleksją jest na dobrym  poziomie, często przekracza przeciętną normę.

Jeśli chodzi o motywację i emocje dzieci (i dorosłych) z dysleksją, to często są zaburzone wskutek licznych niepowodzeń w nauce. Jeśli pomoc nie nadejdzie szybko, rodzi się poczucie niskiej wartości i niechęć do nauki.

U jednego dziecka może być zaburzona jedna funkcja lub kilka.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany.

Możesz użyć tych znaczników i atrybutów HTMLa: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Aktualny PageRank strony mojedzieckodobrzeczyta.pl dostarcza: Google-Pagerank.pl - Pozycjonowanie + SEO