Aktualny PageRank strony mojedzieckodobrzeczyta.pl dostarcza: Google-Pagerank.pl - Pozycjonowanie + SEO

«

»

lip
30

Pisanie podąża za czytaniem

Pisanie jest ściśle związane z czytaniem. Jest  to czynność trudniejsza, niż czytanie. Pisząc dziecko musi umieć podzielić słowo na głoski. Powinno się łączyć ćwiczenia w czytaniu i pisaniu. To znaczy – bezpośrednio po czytaniu dziecko powinno zapisać kilka zdań z  tekstu.

Jeśli pisanie sprawia dziecku dużą trudność, niech najpierw przepisuje. Każdy wyraz przed zapisaniem dziecko powinno głośno podzielić na głoski.

Jeśli potrafi już bezbłędnie przepisywać, może pisać z pamięci. Jest to bardzo dobra technika na utrwalanie bezbłędnej pisowni wyrazów. Pisałam o niej tutaj.

Pisanie ze słuchu możesz wykorzystywać do sprawdzenia, na jakim etapie pisania jest dziecko – ile i jakie błędy robi. Ta technika jednak nie nadaje się do ćwiczenia pisowni. Lepsza jest do tego celu Kolorowa Ortografia, gdzie zamiast trudnych liter (ó, u, rz, ż, ch, h ) używa się odpowiednich kolorów. Konkretnie rzecz ujmując –  ćwicząc pisanie ze swoim dzieckiem na początku unikaj wyrazów o trudnej pisowni. Jeśli jednak wystąpi taka trudność, to zamiast wpisać trudną literę, niech dziecko zakoloruje miejsce, gdzie powinno wystąpić np. „rz” – kolorem niebieskim.

W praktyce wygląda to tak: Konie to piękne i mądre  zwie ęta.

Więcej o kolorowej ortografii dowiesz się tutaj.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany.

Możesz użyć tych znaczników i atrybutów HTMLa: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Aktualny PageRank strony mojedzieckodobrzeczyta.pl dostarcza: Google-Pagerank.pl - Pozycjonowanie + SEO