Dziś przedostatni scenariusz do pracy z dzieckiem uczęszczającym do klasy pierwszej (drugi semestr) lub drugiej (pierwszy semestr).
ZAJĘCIA # 9
- Wytnij z gazety kilka wyrazów różnej wielkości – zadaniem dziecka będzie ułożenie ich według wielkości, np. od najmniejszego do największego.
- Podział wyrazów na sylaby. Potrzebne będą pudełka (słoiki) w ilości 5 sztuk oznaczone cyframi od 1 do 5 oraz guziki (patyczki).Czytasz dowolny wyraz, dziecko dzieli go na sylaby i liczy ile jest sylab w wyrazie. Wrzuca guzik do odpowiedniego pudełka.
- Czytasz dziecku dowolny tekst, np. lekturę przez 10 minut. Ono w tym czasie śledzi wzrokiem każdy czytany przez Ciebie wyraz wskazując go np. ołówkiem.
- Polecasz dziecku podkreślić w tekście wyrazy zawierające np. literę „ę”(możesz ograniczyć poszukiwania do połowy strony tekstu, w zależności od możliwości skupiania uwagi u dziecka).
- Dziecko czyta jedną stronę tekstu na głos wskazując sobie każdy wyraz wskaźnikiem.
- Pisanie ze słuchu – wybierasz z tekstu 2 zdania i dyktujesz dziecku po jednym. Ono omawia każdy trudny lub długi wyraz pod względem pisowni oraz dzieli go na głoski. Potem zapisuje.
- Zabawa w odgadywanie przedmiotów. Wkładasz do worka następujące przedmioty: spinacz biurowy, agrafkę, śrubkę, liść laurowy, naparstek lub nakrętkę od butelki, ziele angielski lub inne przedmioty. Dziecko wyciąga po jednym (oczy ma zawiązane) i mówi, jaki to przedmiot.