Aktualny PageRank strony mojedzieckodobrzeczyta.pl dostarcza: Google-Pagerank.pl - Pozycjonowanie + SEO

«

»

gru
04

Odpowiedzi na pytania rodziców – cz.1

Co zrobić, żeby dziecko chętniej czytało i czerpało z czytania przyjemność, a przy okazji wiedzę ortograficzną. Czy to jest kwestia nieuwagi, roztargnienia czy mamy problem?

Czytanie książek nie zawsze przyczynia się do poprawnego pisania pod względem ortograficznym.

Ludzie posługują się w pisaniu dwiema strategiami.

Jedna z nich polega na posługiwaniu się wzrokowym obrazem wyrazu zapisanym w pamięci. Osoby takie nie potrzebują ciągle odwoływać się do zasad pisowni, chyba, że trafią na wyraz rzadko używany, którego obraz w mózgu jest słabo utrwalony.

Ludzie posługujący się tą strategią nie mają problemów z poprawnym pisaniem.

Osoby z dysleksją nie są w stanie posługiwać się powyższą strategią. One muszą posługiwać się zasadami ortograficznymi. W związku z tym muszą je bardzo dobrze znać.

Nie oznacza to, że dyslektycy mają zrezygnować z pierwszej strategii. Jest ona szybsza i skuteczniejsza w stosowaniu. Wyrazy często występujące w języku polskim należy jak najczęściej wprowadzać do pamięci wzrokowej dziecka. Oznacza to, że należy na różne sposoby ćwiczyć z dzieckiem pisanie. Jednocześnie trzeba utrwalać zasady pisowni.

Przyjemność czerpiemy z tego, co nas interesuje. W przypadku czytania, ważna jest technika. Najpierw czytanie nie może nam sprawiać kłopotu, a potem możemy mówić o przyjemności z czytania.

Warto odkryć u dziecka zainteresowania, a potem podsuwać mu książki o określonej tematyce.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany.

Możesz użyć tych znaczników i atrybutów HTMLa: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Aktualny PageRank strony mojedzieckodobrzeczyta.pl dostarcza: Google-Pagerank.pl - Pozycjonowanie + SEO