Aktualny PageRank strony mojedzieckodobrzeczyta.pl dostarcza: Google-Pagerank.pl - Pozycjonowanie + SEO

«

»

gru
12

Odpowiedzi na pytania rodziców – cz.3

Naszym największym problemem obecnie jest niska motywacja do nauki, brak zaangażowania, chyba brak wiary we własne siły, a co za tym idzie kiepskie stopnie. A przede wszystkim bardzo długi czas odrabiania lekcji i konieczność stania nad córką przez cały czas. W innym przypadku po prostu się blokuje i nie ma żadnych efektów. Cóż zrobić, by skrócić czas odrabiania lekcji i opanowywania nowego materiału?

Na temat motywacji wypowiem się w następnym wpisie. Dziś będzie o skróceniu czasu nauki i większym  zaangażowaniu się dziecka w odrabianie lekcji.

Im wcześniej zaczniemy wdrażać dziecko do samodzielnego odrabiania lekcji, tym lepiej. Choć nigdy nie jest za późno. Najpierw jednak trzeba zapoznać dziecko z technikami efektywnej nauki i pilnować, aby ich przestrzegało. Niektóre dzieci szybko wdrażają się do nowego stylu pracy. Niektóre potrzebują dużo czasu. Zwłaszcza w przypadku dzieci nadpobudliwych, kształtowanie nawyków jest trudne.

Kształtowanie właściwych nawyków do nauki przebiega tak samo, jak kształtowanie jakichkolwiek nawyków.

Najpierw trzeba dziecku dostarczyć wiedzy, w jaki sposób ma się uczyć.

Następnie trzeba trenować taki właśnie sposób odrabiania lekcji.

Przyjdzie taki moment, że dziecko „zaskoczy” i nie trzeba będzie  mu przypominać, co ma robić.

Jeśli dziecko przyzwyczaiło się do tego, że na przykład mama towarzyszy mu podczas odrabiania lekcji, wówczas mamy do czynienia z koniecznością przestawienia  dziecka na nowy sposób działania. Jest to trudniejsze, niż kształtowanie nowych nawyków od początku.  Od czasu do czasu będzie następował powrót do starych sposobów działania. Nie należy się tym zrażać, tylko konsekwentnie pracować dalej nad nowymi.

Skuteczne uczenie się wbrew pozorom  nie jest trudne. Trzeba tylko dobrze ten proces zaplanować. Opis technik znajdziesz TUTAJ. A tutaj KALENDARZ do planowania tygodnia pracy. Więcej na temat planowania pisałam pod tytułem: Organizacja nauki u dziecka z dysleksją.

Jeśli dziecko ma duże problemy w nauce, trzeba mu pomóc. Istnieje niebezpieczeństwo, że  przyzwyczai się do takiego sposobu pracy. Dlatego należy  ograniczyć się do niezbędnej pomocy. Raczej sprawdzać, niż robić za dziecko.

Przykład:

Załóżmy, że dziecko ma problem z pisaniem wypracowań. Najpierw wspólnie ułóżcie zarys (plan) wypracowania. Wybierzcie kilka kluczowych słów ( zwrotów), które powinny się w nim znaleźć. A teraz niech dziecko samo popracuje. Później wspólnie poprawicie błędy.

Pisząc wypracowanie na temat „Mój przyjaciel kot”, wyrazy i zwroty, które można w nim wykorzystać to: miły, puszysty, samodzielny, kłębek wełny, zabawa, siedzieć na kolanach, głaskać futerko, ciepłe futerko.

Za kilka dni rozpiszę się więcej na temat motywacji do nauki.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany.

Możesz użyć tych znaczników i atrybutów HTMLa: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Aktualny PageRank strony mojedzieckodobrzeczyta.pl dostarcza: Google-Pagerank.pl - Pozycjonowanie + SEO