Poprawę w pracy z dyslektykiem można uzyskać po około roku w przypadku wczesnego rozpoczęcia terapii. Mam na myśli okres przedszkolny lub pierwsze lata nauki. U starszych uczniów na pierwsze wyniki trzeba czekać około dwóch lat.
W zasadzie terapia powinna trwać tak długo, jak długo dziecko chodzi do szkoły. Zaprzestanie pracy po uzyskaniu pierwszych efektów, może cofnąć postępy w czytaniu i pisaniu.
Celem terapii jest uzyskanie płynności w czytaniu i poprawności ortograficznej w pisaniu.
Wcześnie rozpoczęta terapia może zlikwidować trudności dziecka lub znacznie je zmniejszyć. Czasami wystarczą 2-3 lata terapii, a czasami trzeba ją prowadzić do końca edukacji. To zależy od stopnia nasilenia zaburzeń funkcji odpowiedzialnych za czytanie i pisanie.
Trzeba się liczyć z tym, że postęp może być powolny i nieregularny. Ale zawsze wystąpi, prędzej czy później.
Najważniejsza jest systematyczna praca, czyli codzienna. Codzienne czytanie z dzieckiem powinno być dla Ciebie takim samym obowiązkiem, jak przygotowanie mu posiłku.
Dziecko może nigdy nie czytać chętnie, zwłaszcza w przypadku głębokiej dysleksji, ale powinno poradzić sobie z wymaganiami szkolnymi.
Bardzo ważne jest, abyś się nie zniechęcała, nie oczekiwała szybkich wyników. One na pewno wystąpią, tylko trzeba na nie poczekać.