Dziś kolejny scenariusz zajęć dla dzieci z klasy pierwszej (drugi semestr) i drugiej (pierwszy semestr). Tym razem ważnym ćwiczeniem jest ćwiczenie nr 1. Łączy w sobie kształtowanie kilku funkcji potrzebnych w nauce czytania. ZAJĘCIA # 5 1. Liczenie wyrazów w zdaniu z uwzględnieniem ich długości. Dyktujesz dziecku zdanie. Ono liczy, ile jest w nim wyrazów… Kontynuuj czytanie »
lis
07
Cykl scenariuszy do pracy z dzieckiem – cz.4
Dziś kolejny scenariusz zajęć dla dzieci z klasy pierwszej (drugi semestr) i drugiej (pierwszy semestr). Zwróć uwagę na ćwiczenie nr 2. Jest ważne w kształtowaniu tzw. słuchu fonematycznego. ZAJĘCIA # 4 1. Układanie z patyczków ( zapałek) wzorów ( WZORY UKŁADANEK Z ZAPAŁEK).
lis
05
Cykl scenariuszy do pracy z dzieckiem – cz.3
Dziś kolejny scenariusz zajęć dla dzieci z klasy pierwszej (drugi semestr) i drugiej (pierwszy semestr). ZAJĘCIA # 3 1. Pokaż dziecku dowolny obrazek. Ważne, aby było na nim dużo przedmiotów. Poproś, aby wyszukało przedmioty mające w nazwie np. literkę „b”.
paź
25
Cykl scenariuszy do pracy z dzieckiem – cz.2
Dziś kolejny scenariusz zajęć dla dzieci z klasy pierwszej (drugi semestr) i drugiej (pierwszy semestr). ZAJĘCIA # 2 1. Liczenie wyrazów w zdaniu. Czytaj dziecku po jednym zdaniu. Ono liczy wyrazy, układając patyczki (lub guziki). Jeden wyraz, jeden patyczek. Spójniki są liczone jako osobny wyraz. Potem liczy patyczki.
paź
23
Cykl scenariuszy do pracy z dzieckiem – cz.1
Zajęcia są przeznaczone dla dzieci z klasy pierwszej(drugi semestr) i drugiej (pierwszy semestr). Oczywiście mam na myśli dzieci, którym czytanie i pisanie przychodzi z trudem. W tym wieku dużą rolę odgrywają ćwiczenia na materiale nieliterowym. Takie ćwiczenia przygotowują mózg do czytania i pisania.
paź
09
Co zrobić, jeśli dziecko bazgrze – część 2
Pisałam ostatnio o przygotowaniu ręki do pisania liter i wyrazów. Przechodząc do pisania w liniaturze nie należy zaprzestawać wykonywania ćwiczeń, o których pisałam w części pierwszej. Litery powinny być kreślone jednym ruchem ręki. Taki sposób pisania nie tylko przyspiesza pisanie, ale również przyczynia się do poprawnej pisowni ( mózg lepiej zapamiętuje obraz wyrazu ).
wrz
10
Ostatni dzwonek, by wyrównywać braki w czytaniu i pisaniu
Druga klasa to ostatni dzwonek, aby zacząć wyrównywać braki w nauce czytania i pisania. Pierwsze sito, jeśli chodzi o ryzyko dysleksji, to klasa zerowa. Tutaj już widać, które dzieci mogą mieć trudności w nauce czytania i pisania. Znający się na rzeczy nauczyciel zauważy takie dzieci. Powinny one od razu rozpocząć swój program wyrównywania opóźnień ,
cze
20
Gotowe ćwiczenia do nauki czytania
Bez względu na czasy, w jakich żyjemy, czytanie będzie zawsze na czasie. Rodzice często niepokoją się tym, że ich dzieci za mało czytają. Boją się, że ich pociechy nie tylko nie nabiorą płynności w czytaniu, ale też nie nauczą się poprawnie pisać i będą posługiwać się ubogim słownictwem. Są to oczywiście słuszne obawy. Dziś trudno… Kontynuuj czytanie »
cze
08
Ćwiczenia ortograficzne dla dzieci młodszych – część IV
Tym razem mam propozycję, jak ćwiczyć pisownię wyrazów z „ó” niewymiennym (to samo dotyczy „rz” niewymiennego i „ch” niewymiennego). Od klasy II szkoły podstawowej dzieci zapoznają się z pisownią wyrazów z „ó” i „rz” niewymiennym. Najpierw trzeba mieć w zanadrzu listę wyrazów z „ó” niewymiennym. Możesz pobrać ją tutaj.
cze
04
Ćwiczenia ortograficzne dla dzieci młodszych – część III
Zasady ortografii powinno się wprowadzać kolejno według poszczególnych trudności ortograficznych. To znaczy, jeśli ćwiczymy pisownię wyrazów z „ó”, to po kolei przerabiamy trzy zasady dotyczące pisowni tych wyrazów . Jednym ze sposobów utrwalania zasad pisowni, jak i samej pisowni jest tworzenie zbiorów.