Co decyduje o tym, że piszemy poprawnie pod względem ortograficznym? Większości z nas nie potrzebna jest znajomość zasad ortografii, ponieważ w naszej pamięci „zapisane” są obrazy całych wyrazów. Taki sposób na ortografię jest najlepszy. Osoby, które są dyslektykami, muszą posługiwać się zasadami ortograficznymi i analizować pod tym kątem każdy trudny wyraz, zanim go napiszą. Ćwiczeniem, które… Kontynuuj czytanie »
mar
16
Ćwiczenia nie mogą być nudne
Niezwykle ważne jest, aby pracując z dzieckiem z ryzyka dysleksji lub ze stwierdzoną dysleksją, stosować różnorodne formy pracy. Zapobiega to znużeniu ( a czytanie i pisanie jest dla tych dzieci trudne ), sprzyja motywacji oraz rozwija wiele funkcji niezbędnych do nauki czytania i pisania. Wbrew pozorom, nauka czytania i pisania nie polega wyłącznie na czytaniu… Kontynuuj czytanie »
sty
30
W jaki sposób możesz pomóc dziecku w domu – cz.2
Wracam do tematu ćwiczeń, jakie można wykonywać z dzieckiem w domu. Powtórzę jeszcze raz, że najważniejsza jest systematyczność i organizacja, w tym co się robi. Ostatnio skończyłam na tym, że dziecko ma już zrobiony plan lekcji na dany dzień. Powinno być w nim zaplanowane co najmniej pół godziny na dodatkowe ćwiczenia ukierunkowane na czytanie i… Kontynuuj czytanie »
sty
28
W jaki sposób możesz pomóc dziecku w domu
kiedy nie nadąża za klasą, jeśli chodzi o czytanie i pisanie. Dzieci bardzo różnią sie między sobą pod względem rozwoju poszczególnych funkcji niezbędnych do efektywnego przyswajania wiedzy i umiejętności. Najważniejsze czynniki decydujące o sukcesie dziecka w nauce to: odpowiedni rozwój intelektualny, odpowiedni rozwój funkcji percepcyjno-motorycznych ( o nich napiszę następnym razem ), odpowiednie tempo pracy, umiejętność… Kontynuuj czytanie »