Aktualny PageRank strony mojedzieckodobrzeczyta.pl dostarcza: Google-Pagerank.pl - Pozycjonowanie + SEO

lut
07

Jak dysleksja przejawia się na lekcjach w szkole?

Dziecko z dysleksją czasami długo może nie zostać zdiagnozowane, zwłaszcza, jeśli jest bardzo inteligentne.  Ale w kolejnych klasach pojawią się trudności, których trudno będzie nie zauważyć. Oto one: – dziecko potrzebuje więcej czasu na udzielenie odpowiedzi, zwłaszcza ustnej – trudności w przepisywaniu tekstu, zwłaszcza z tablicy

gru
12

Dysleksja a trudności w czytaniu i pisaniu

Szacuje się, że ok. 80% wszystkich trudności w nauce szkolnej  ma swoją przyczynę w dysleksji. Przeciętnie w każdej klasie jest 10% uczniów z dysleksją. O dysleksji można mówić zamiennie  – specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu. Na czy polega ta specyficzność trudności w czytaniu i pisaniu. Stwierdzenie dysleksji u danego dziecka odbywa się pod warunkiem,… Kontynuuj czytanie »

gru
07

Które z poniższych objawów ryzyka dysleksji dotyczą Twojego dziecka? Część 2- klasy I-III

W  klasach I-III  trudności  w czytaniu i pisaniu ujawniają się  z większą siłą z powodu intensywnej nauki w tym zakresie.  Bywa, że dziecko, które ma bardzo dobrą pamięć słuchową, potrafi nauczyć się na pamięć tekstu zadanego do nauki czytania. Wystarczy, że rodzic mu go kilka razy przeczyta. Kilka lat temu pracowałam z chłopcem, który w… Kontynuuj czytanie »

lis
12

Tabelka, która może rozwiać Twoje wątpliwości

Pracować z dzieckiem, zwłaszcza dyslektykiem,  w domu nad doskonaleniem czytania, czy nie pracować – oto jest pytanie? Celowo ujęłam odpowiedź na to pytanie w tabelce, by wyraźnie było widać za i przeciw  tezie, którą stawiam. A brzmi ona następująco: Tak, pracować, bo nie ma ważniejszej umiejętności, jaką dziecko wynosi z początkowych lat nauki, jaką jest… Kontynuuj czytanie »

mar
27

Sześciolatek gotowy do nauki w szkole

Bardzo ważne jest, aby dziecko poszło do szkoły gotowe do podjęcia nowych obowiązków. Jeśli stanie się inaczej, będzie na progu szkoły odnosiło porażki i tym samym zniechęci się do nauki. Poza tym w klasie pierwszej realizuje się materiał na bazie umiejętności, które omawiam poniżej. Umiejętności te nazywane są „gotowością do podjęcia nauki w szkole” lub… Kontynuuj czytanie »

lut
05

Funkcje percepcyjno-motoryczne

Do skutecznej nauki czytania i pisania potrzebny jest odpowiedni rozwój funkcji percepcyjno-motorycznych. Funkcje te wchodzą w skład  większej rodziny funkcji, jakie wykonuje nasz mózg, czyli funkcji poznawczych. A do nich zaliczają się : spostrzeganie, pamięć, uwaga, myślenie i mowa. Właśnie dokładne spostrzeganie ( inaczej percepcja)  jest niezbędne do nauki czytania i pisania. Jeśli ośrodek  w… Kontynuuj czytanie »

sty
27

Po czym poznać, że Twój pierwszoklasista może mieć problemy w czytaniu?

Przede wszystkim nie będzie lubił czytać. Pewne oznaki tych trudności już wystąpiły w przedszkolu.   Można przypuszczać, że przedszkolak, który nie lubi rysować, trudno mu zapamiętać wierszyk lub piosenkę, jest nieporadny ruchowo, np. z trudem nauczył się jeździć rowerem, łapać piłkę, zapinać guziki, wiązać sznurowadła itp. , będzie miał trudności w szkole. Jeśli w zerówce Twoje… Kontynuuj czytanie »

Aktualny PageRank strony mojedzieckodobrzeczyta.pl dostarcza: Google-Pagerank.pl - Pozycjonowanie + SEO